Každý grafik i lajk to zná. Chcete do návrhu zakomponovat hezké obrázky, které se pravděpodobně stejně při realizaci vymění, ale v návrzích to často bývá to gro, na které se klient zaměří.
Problém je, že buď můžete jít cestou „jsou to jen návrhy“ a použít fotky z fotobanky s vodoznaky, které na vás už z dálky křičí „nezaplatils!“ nebo použijete to, co už klient má se špatným světlem, pozadím a strávíte více času s úpravou těchto fotek, které stejně nepoužijete. Anebo je tady Unsplash.
Unsplash není úplně nový projekt a je online už nějakých 5 nebo 6 let. Z původního startupové projektu se brzy vyklubala trefa do černého.
Ne úplně typická fotobanka
Unsplash není typickou fotobankou, protože pokud mají, často amatérské fotky, alespoň trochu ostrosti a nějaký vypovídající obsah, tak je fotka zařazená. Je to velký rozdíl oproti notoricky známým fotobankám, kde vás čeká dlouhé vyplňování a schvalování.
S Unsplash se tvoří jisté pouto mezi fotografem a odběratelem. U každé stažené fotografie na vás koukne fotograf se žádostí o zpětnou vazbu. Jasný…nemusíte vůbec reagovat, anebo můžete.
Unsplash+
Vcelku novinkou je Unsplash+, aneb už nás zase tak moc neba mít vše zadara. Na druhou stranu je to jedna z mála platforem, která nestojí majlant v porovnání s nabídkou.
Přijde mi, že naprosto vše má v dnešní době bonusový obsah nebo placený paušál s přístupem. Chápu to, ale zase…myslím, že když si každý sečte všechny ty 300,- položky, tak je toho vlastně docela dost.
Unsplash+ nabízí kvadrilion fotek navíc, ale jen za 4 EUR za měsíc, což není nic hrozného.
Dobrá zpráva je, že i bez plusové varianty je tu ještě dost velká nabídka velmi dobře vypadajících fotek s dobře vyřešenými algoritmy na vyhledávání.
Moc děkuji za přečtení a užijte si Unsplash:)