Jedna z dalších super spoluprací plná energie a pozitivního náboje. Kristýna je mladá maminka, která dbá na svou kondici v každém období svého života. Takže těhotenství ani porod ji v tom nezabránily.
S podobnou ideou souzní více maminek a Kristýna vymyslela perfektní koncept cvičení pro maminky s miminky a malými dětmi. Cvičení nabralo velké oblibě a krom setkávání v parku za příznivého počasí se Kristýně podařilo domluvit a obsadit i prostory fitness centra.
Bylo tedy na čase šlápnout pořádně do pedálu a vytvořit celkovou identitu s příznačným názvem MamiGYM. V této chvíli mě paní Létalová oslovila.
Analýza
Po zadání byla analýza trochu delší, než u jiných projektů. Značka měla být barevná, lehká, ale jasně vypovídající o činnosti již v logu.
Klientka chtěla jasně oslovit cílovou skupinu čerstvých či nastávajících maminek, které chtějí společně cvičit, udržovat se ve formě, ale také zahrnout i své děti. Nejednalo se ale o další strollering, tedy běhání a cvičení s kočárky, ale cvičení zaměřené na posilování těla.
Existuje velké množství podobných aktivit. Bohužel mají vcelku společnou lehkou infantilnost a příliš dětský nádech. Chtěla jsem, aby brand MamiGYM vypovídal jiný příběh. Aby bylo jasné, že cvičení je s dětmi, má příjemnou atmosféru, ale je profesionální.
Díky analýze jsem si tento koncept jasně definovala a ujistila se, že je v souladu se zadáním a představami klientky.
Přišlo na řadu skicování a první návrhy.
Při skicování dávám velký důraz na myšlenky a skicy v jedné barvě. Věděla jsem, že tento brand barvy potřebuje a bude na ně kladen velký důraz v komunikaci.
Vždy je ale zásadní tvar loga v jedné barvě, protože takové logo bude prezentováno na spoustě míst a mělo by z něj být patrné i bez barev, o co se jedná.
Jedna z myšlenek klientky již v zadání byla, že chce, aby v logu byla určitě činka. Bylo to z toho důvodu, aby byla na první pohled patrný rozdíl, oproti hodně rozšířenému cvičení s dětmi a kočárky, tedy strollering.
Proto i v základních skicách tužkou jsem vycházela právě z této úvahy. Zároveň jsem chtěla zachytit jistou něžnost, kterou si chce každá maminka (i ta vysportovaná) uchovat a zahrnout ji do loga.
Výsledné logo
Kristýna dlouho neváhala a měla poměrně rychle jasno, kterým směrem se chce vydat. Jelikož se cvičení týká především její osoby a jejího syna, který ji pilně doprovází, chtěla aby se to odrazilo i ve značce.
Silueta maminky se tedy měla co nejvíce podobat právě jim dvěma. Ze zaslaných fotografií jsem se snažila v několika úpravách dosáhnout kýženého výsledku.
Často se ale stává, že se během návrhů dostaneme s klienty tak daleko, že je lepší udělat krok dozadu, aby bylo lépe vidět na konec. I zde jsme občas zacouvaly, abychom se dostaly k tomu pravému logu.
Barevnost brandu vycházela z činnosti a energie kolem ní. Jasně modro azurová má velmi pozitivní náboj energie a jemně zelená dodává klid a harmonii. Je to čistá kombinace, ideální pro značku MamiGYM. Doplněna byla o tmavě šedou namísto černé, která by logo zbytečně zmohutněla.
Fonty jsme také upravovaly ku prospěchu celkové atmosféry loga. V původních návrzích byly fonty čisté a moderní, ale logo celkově působilo poněkud chladně.
Zapojily jsme tedy formu dvouslovného spojení, kde font reprezentující „mami“ je hravý, ručně psaný a evokuje veselí a pozitivní přístup cvičitelky a klientely.
Naopak font pro slovo „gym“ je jednoduchý, silnějšího řezu, který dává intuitivně najevo, že se jedná o profesionální formu cvičení pod záštitou cvičitelky.
Celkově tedy logo spojuje několik různých pocitů dohromady a těší se mezi nově příchozími maminkami velké oblibě. Od prvního pohledu na logo je totiž vidět, do čeho jdou.
Pro nastávající i čerstvé maminky je celé toto období silně emotivní a často je zde velká touha po pochopení, ale s pošramoceným sebevědomím. Brand a především jeho zakladatelka každou maminku hned ujistí, že jsou na tom správném místě, aby znovu nabraly kondici a cítily se dobře ve svém těle.
S Kristýnou jsme ještě společně připravily některé další náležitosti brandu a cvičení stále krásně funguje s bohatou základnou maminek s dětmi.